ניהול קמפיין פייסבוק: ההבדל בין קמפיין ממומן לפרסום אורגני?

הרבה מאוד אנשים שואלים אותנו איך בדיוק עומדים על ההבדל בין פרסום ממומן לאורגני. האמת שמאוד קל להבחין בינהם, אבל אנחנו מבינים שעין לא מקצועית אולי תתקשה באבחנה זו. בכל מקרה, בגלל הביקוש הרב אנו נכתוב לכם כאן סקירה קצרה על קידום ממומן ופרסום אורגני בפייסבוק, ומה ההבדלים בינהם.

מהו פרסום אורגני?

באופן בסיסי אורגני הכוונה טבעי. בהקשר של פייסבוק מדובר על תוכן לא ממומן שמגיע לתפוצה רחבה ומתפרסם ללא שימוש בתקציב פרסומי. בתחילת חייה של פייסבוק, עם הקמת העמודים העסקיים הראשונים, השקיע החברה מאמצים רבים בדחיפת עסקים על מנת שיפרסמו בפלטפורמה שלה. החשיפה של העמודים הללו הייתה גבוהה מאוד: פוסטים מוצלחים שהתפרסמו בעמודים עסקיים נחשפו למאות אלפי גולשים ללא מגע של פרסום. באופן כזה אם היית מספיק טוב ומייצר תוכן קרייאטיבי שמושך את תשומת הלב, היית יכול להחשף באופן טבעי להמון משתמשים, ללא כל שימוש במערכת הפרסום של פייסבוק.

במשך השנים פייסבוק הורידה משמעותית, כמעט בכל שנה בהדרגה, את תפוצת העמודים העסקיים שלה – כך שהיום בשנת 2021 פוסט בעמוד העסקי ייחשף במקרה הטוב לאחוזים בודדים בלבד מקהל המשתמשים בפייסבוק שביצע לייק לאותו עמוד.

כתוצאה מהצמצום בחשיפה, כמעט ובלתי אפשרי לעשות פרסום אורגני אמיתי בפייסבוק. רק עמודים עם קהל עוקבים עצום (מאות אלפי וכו) יוכלו ליהנות מאינטראקציה אורגנית אמיתית.

משלמים לפי חשיפה: פרסום ממומן בפייסבוק

האלטרנטיבה השנייה היא להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק על מנת לממן את הפוסטים בעמוד, או לחילופין לייצר קמפיין פרסומי שיופיע במודעות הממומנות בפיד של הגולשים.

למעשה כאשר פותחים חשבון במנהל המודעות של פייסבוק, ומשייכים אותו לעמוד עיסקי, ניתן להקים מודעות ממומנות אשר יהיו מופצות על פי טרגוט שאותו מנהל קמפיין ביצע, ורק לאחר שהגדיר תקציב, כתב תוכן והעלה תמונה או סרטון מתאים, הקמפיין יעלה לאוויר וייחשף בהדרגה.

המסקנה שלנו

פרסום אורגני בפייסבוק וניהול עמודי סושיאל הוא דבר חשוב מאוד ברמה התדמיתית של המותג, אך אין ולא ניתן לייצר מזה באמת פרסום אמיתי – בייחוד כשמדובר בעמודים חדשים חסרי עוקבים.

על כן, פרסום ממומן בפייסבוק הוא הליך הכרחי בהנחה שרוצים לייצר רווחים באמצעות פרסום ברשת.

מוכנים לזה?

אם לא שמתם לב, הגעתם עד תחתית העמוד. המסקנה שלנו היא שכנראה שהתענייתם בנו. אז קדימה, בואו נדבר ונקבע פגישה כדי לקחת אתכם להצלחה הבאה