האם עיצוב האתר משפיע על הקידום שלו?

כולנו רוצים שהאתר של העסק שלנו ייראה במיטבו. ואכן, עיצוב אתר הוא חלק בלתי נפרד מקידומו. העיצוב משפיע רבות על חוויית המשתמש ועל הזמן שבו הגולש יישאר באתר. ברגע שיש עיצוב מזמין, קיים סיכוי גדול יותר להישארותו של הגולש באתר לאורך זמן. מעבר לכך, קיים קשר בין עיצוב האתר ובין הקידום שלו מבחינת גוגל. לאורך השנים, גוגל פיתחה אלגוריתם חכם אשר מאפשר לזהות תבניות עיצוביות מורכבות ולתעדף את הדירוג באתר בהתאם לכך. כך שאם רוצים להשיג תוצאות טובות ואיכותיות מבחינת קידום, יש צורך לדאוג לעיצוב האתר  ומהירות הטעינה בנוסף למאפיינים כמו כתיבה טובה או השגת קישורים חיצוניים לאתר.

מה הקשר בין גוגל לבין עיצוב האתר?

גוגל בוחנת את התנועה באתר כל הזמן. ברגע שמדובר באתר לא מעוצב ולא נוח לגלישה מבחינה אסתטית, הגולשים יעדיפו לעבור לאתר של המתחרה. לפיכך, אם מתכוונים להשיק אתר איכותי דוגמת אתר המארח חנות וירטואלית, חשוב לדאוג לעיצוב שלו. עיצוב נכון מעודד את הגולשים להישאר כמה שיותר זמן באתר ותורם לפעולת קידום חנות וירטואלית. כמו כן, היות שבימינו התחרות בין האתרים גדולה, חשוב להתאים את העיצוב לאתר ולדאוג לנראות טובה מבחינת בחירת צבעים, גודל גופן, שילוב נכון של תמונות וסרטונים ועוד. כמו כן, כדאי שהעיצוב ידבר אל קהל היעד. לדוגמה, אם מדובר באתר המשווק בגדים לפעוטות וילדים קטנים, מומלץ להשתמש בצבעים כמו תכלת או ורוד, גוונים שתואמים למותג או שפת העיצוב שפונה ללקוח. ואם אתם מקדמים אתר המשווק תוספי תזונה או תרופות טבעיות, כדאי לשלב צבעים של טבע כמו ירוק או כחול, שמשדרים רפואה ורוגע.

אתר מעוצב ומהיר הוא חלומו של כל מקדם

בימינו האתר שלכם צריך להיות לא רק מעוצב, אלא גם מהיר. וכאן יש סתירה קלה לכאורה. כדי שהאתר שלכם ייראה מעוצב ואיכותי באמת, עליכם למקם בו הרבה תמונות וסרטונים. העניין הוא שקבצים אלה עלולים לגרום להאטת האתר, וכידוע אתר איטי הוא אתר שקשה לקדם. גולשים אינם אוהבים להתמודד עם אתר שאינו נטען כעבור כ-2 שניות, והם יעדיפו לפנות לאתר אחר, מהיר יותר. אז איך אפשר לשלב אתר מעוצב וטעינה מהירה? לשם כך קיימים תוספים לאתר שנועדו לכווץ את קובצי התמונות והסרטונים ולהריץ את האתר. אתר מהיר תורם לקידום, בייחוד אם הוא מותאם לנייד. כל בעל עסק שבוחר להתאים את האתר שלו למובייל במסגרת קידום דיגיטלי זוכה לחשיפה רבה, וגם מקבל דירוג טוב בגוגל.

משפרים את חוויית הגלישה

כאמור, עיצוב האתר משפר את חוויית המשתמש באתר. ברגע שהגולשים נכנסים לאתר נעים ומעוצב כמו שצריך, הם נהנים לגלוש בו ונשארים בו זמן ממושך יותר. עיצוב דיגיטלי חשוב במיוחד בעת הפעלת חנות וירטואלית, שכן הגולש צריך לראות היטב את המוצרים שהוא מתכוון לרכוש, וגם לדעת בכל רגע נתון להגיע לסל הקניות. עיצוב ידידותי לעין מעודד את הגולש לשהות באתר כמה שיותר ולבצע רכישה נעימה ובטוחה.

העיצוב שיוצר אמן בקרב הגולשים

עיצוב האתר לא רק מעודד את הגולש להישאר באתר, אלא גם יוצר אמון באופן בלתי מודע. כאשר הגולש מבחין בעיצוב מושקע המתאים למוצר ולקהל היעד הוא מבין שמדובר באתר רציני. זאת בייחוד אם בעל האתר אוהב לחשוב מחוץ לקופסה ולהוסיף עיצובים שונים כמו סרטונים או תמונות מרהיבות. לחלופין, אם העיצוב באתר נראה מרושל ובלתי מושקע, הגולשים יחששו להזין את פרטי האשראי שלהם כדי לבצע רכישה וינטשו אותו לטובת אתרים אחרים. ואם אחוזי הנטישה באתר יהיו גבוהים, האתר יאבד מקום גבוה בדירוג.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

שרת vps לאחסון אתרים קריטיים

שירותי אחסון אתרים מהווים את הסיפור מאחורי הקלעים של הצלחת האתר שלנו, כשהם אחראים בין השאר על מהירות האתר ואבטחת המידע הנמצא בו. בין סוגי

קרא עוד

טיפים לקידום אתרים לעורכי דין

עורכי דין רבים מתקשים לקדם את אתר האינטרנט שלהם ביעילות ולייצר תנועת מבקרים רלוונטית והמרות ללקוחות חדשים. במאמר זה נסקור מספר טיפים מעשיים ויעילים שכל

קרא עוד