עצמאים ועובדים בהייטק? כדאי שיהיה לכם ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית מיועד בעיקר לעצמאים ובייחוד לבעלי מקצועות חופשיים כגון רופאים, אדריכלים, מהנדסים, יועצים ונותני שירות וגם לחברות הייטק ועובדים עצמאיים בתחום. למה? כי כל אלה חשופים לתביעות בגין רשלנות מקצועית שמקורה בטעות שבוצעה בתום לב.

מה כוללת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית?

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית להייטק נועדה להוות עבורכם עוגן כלכלי במידה וחלילה הוגשה נגדכם תביעת רשלנות. במקרה כזה חברת הביטוח תכסה עבורכם את כל הוצאות ההגנה המשפטית מ- א' ועד ת'. כמו כן, במקרים מסוימים הפוליסה יכולה גם לספק כיסוי רטרואקטיבי לתביעות רשלנות שהוגשו עבור אירוע שקרה בטרם תקופת הפוליסה (בהנחה ולא הייתם מודעים לתביעה הזו). לצורך מניעת אי הבנות, נדגיש באופן ברור וחד משמעי: ביטוח אחריות מקצועית מכסה רק את המקרים שבהם נגרם נזק לתובע בעקבות התנהלות רשלנית שלכם: חוסר תשומת לב, טעות בתום לב, השמטה לא מכוונת וכדומה. היא אינה מכסה מקרים פליליים כגון מרמה, הונאה, כניבה או כל מעשה אחר שבוצע בכוונה.

ביטוח אחריות מקצועית בהתאמה אישית לעובדי הייטק 

חשוב לדעת שלא כל ביטוח אחריות מקצועית בהכרח מתאים את צורכיה של כל חברת הייטק. במקרים רבים מצוינים בפוליסה מקרים חריגים שאינם מכוסים. כך, לדוגמה, אם חדר וירוס למערכת המחשבים שלכם, נפלתם קורבן למתקפת כופר, או נגרמה תקלה כלשהי לעתים קרובות אינם מכוסים על ידי חברות הביטוח. כדי להתאים את הפוליסה לצורכיכם חשוב לאפיין את הסיכונים אשר אליהם אתם חשופים ולבחון כיצד ניתן להתגונן בפניהם באמצעות הרחבות לפוליסה. למשל, אם יש לכם חברת הייטק או סטארט אפ שפועלת בשוק הבינלאומי, חשוב לוודא שיש לכם כיסוי גם לתביעות שיוגשו נגדכם בחו"ל. אם אתם עוסקים בפיתוח חומרה שעלולה להתנהג באופן בלתי צפוי וגם לאחר מבחני בטיחות מחמירים ובדיקות מעבדה קפדניות עלולה לגרום נזק גופני, ודאו שיש לכם כיסוי מתאים. עניין נוסף הוא חברות המתבססות על איסוף נתונים אודות הגולשים וחדירה לפרטיותם. רוב החברות אמנם מצביעים תנאי שימוש באתר אלא שלעתים קרובות מנסחים את התנאים בצורה אמורפית למדי שכל אחד יכול לפרש אותם בצורה שונה. הפתרון הוא הרחבה של פוליסת אחריות מקצועית המכסה גם מקרים של תביעת רשלנות בטענה לחדירה לפרטיות.

כדאי להכיר: הרחבה לנזקים שנגרמו על ידי עובדי החברה

לעתים מוגשות תביעות רשלנות לנזקים שנגרמו על ידי עובדי החברה במסגרת "מעשה שלא כדין". בחלק מחברות הביטוח תוכלו למצור הרחבה ייעודית לחברות הייטק, לכיסוי תביעות מסוג זה. הכוונה היא לרשלנות הנובעת עקב חוסר יושר, אובדן מסמכים, השמצות, הוצאת דיבה, הפרת זכויות יוצרים וקניין רוחני, ששולבו בתום לב בתוכנה בלא ידיעת הממונים וללא רשות מבעל הזכויות.

ביטוח אחריות מקצועית לשקט הנפשי שלכם

בעלי חברות הייטק חשופים לא פחות לתביעות רשלנות בהשוואה לבעלי מקצועות חופשיים אחרים. לכן כדאי שגם להם יהיה פוליסת ביטוח אחריות מקצועית שתעניק להם שקט נפשי.

בסוכנות פתרונות עדיפים עוסקים בהתאמת פתרונות ביטוחיים לבעלי מקצועות מכל התחומים ומתמחים בתחום האחריות המקצועית. כבר למעלה מ- 20 שנה אנו פועלים בענף זה אל מול כל חברות הביטוח המובילות, תוך שילוב טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת השוואת תנאים ומחירים כדי להציג לכם את הפתרון האידיאלי עבורכם.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

שרת vps לאחסון אתרים קריטיים

שירותי אחסון אתרים מהווים את הסיפור מאחורי הקלעים של הצלחת האתר שלנו, כשהם אחראים בין השאר על מהירות האתר ואבטחת המידע הנמצא בו. בין סוגי

קרא עוד

טיפים לקידום אתרים לעורכי דין

עורכי דין רבים מתקשים לקדם את אתר האינטרנט שלהם ביעילות ולייצר תנועת מבקרים רלוונטית והמרות ללקוחות חדשים. במאמר זה נסקור מספר טיפים מעשיים ויעילים שכל

קרא עוד